mandag 10. februar 2014

Utrolig mye man kan lage med paracord tråd


Paracord armbånd.

Utorlig lett å lage og her har jeg brukt 2 forskjellige tråder.
Valgte sort lås, så det ikke skulle bli FOR rosa.
Målte opp 110cm av hver tråd og smeltet de sammen ved å smelte tråden med en gass brenner.
Deretter var det bare å få den delen med skjøtet i den sorte låsen og lage en løkke.
Målte opp 18 cm og knyttet sammen på andre enden.
Knyttet makramê ved å begynne med den fargen jeg avsluttet med og omvendt hele veien.
Avsluttet armbåndet ved å feste trådene. Smelte endene med å sette fyr på de og klemme de godt inntil på baksiden.
Vips så ble det ett stilig armbånd.





Målte opp  140 cm med rosa paracord tråd.
Laget løkke rundt den ene ringen.
Tredde på en sølvperle med hjerte på og målte deretter opp 10 cm, for å lage neste løkke der.
Knyttet vanlig 3 runder og festet sølv perlen.
Knyttet vanlig helt til neste ende og festet endene ved å brenne hver ende av tråden og klemme godt fast på baksiden.
Så ble det en helt enkel marsvin nøkkelring.








Paracord armbånd med Tussi charms


Brukt den samme metoden som det øverste
Her satte jeg innpå ringen med Tussi charmsen etter jeg hadde festet den første løkken til klemmen/låsen.
Knyttet til jeg kom til midten og festet charmsen, fortsatte deretter å knytte.


Alt av utstyr er kjøpt her: Perler og Utstyr










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar